بروجرد خیابان -به اندازه کافی- ندارد !

بافت تاریخی بروجرد ریشه در ساختار باستان این شهر دارد و در جای خود به عنوان سند هویت تاریخی و فرهنگی بروجرد ارزشمند است چنانچه برای مثال بروجرد بیشترین تعداد خانه های تاریخی را دارد. اما بزرگی این بافت و قرارگیری آن در مرکز شهر بروجرد باعث شده تا ساختار شهری و خیابان های موجود این شهر بسیار ناکارآمد باشند و امروزه بروجرد از نظر گره های ترافیکی در سطح شهرهای بزرگ کشور است.

یکی از مشکلات اصلی ساختار شهر بروجرد در حال حاضر کمبود خیابان و نامناسب بودن خیابان های موجود در مرکز شهر است. هرچند اصلاح هندسی خیابان ها و تقاطع های موجود و نیز ایجاد پارکینگ و کنترل شدیدتر مقررات راهنمایی می تواند بخش زیادی از مشکلات ترافیکی بروجرد را حل کند اما در عین حال لازم است در برخی مناطق بروجرد خیابان های جدیدی نیز احداث شوند.

در نوشته های بعدی پیشنهادهایی برای ایجاد خیابان های جدید در بروجرد ارائه خواهیم داد.

هشت سال 20 بیمارستان چهار ماه 39 بیمارستان !!!

به گزارش خبرنگار نامه، دولت نهم و دهم به جای مقاوم‌سازی بیمارستان‌ها موضوع نوسازی و احداث بیمارستان‌های جدید را در دستور کار خود قرار داد اما در طول بیش از 7 سال از عمر دولت تنها 20 بیمارستان‌ تحویل داده‌است. در حالی ‌که گفته شده تا پایان عمر دولت دهم (کمتر از پنج‌ماه تا زمان انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده) قرار است 39 بیمارستان دیگر تحویل داده شود.(منبع)

توضیح: زمانی در خیابان دکتر بهشتی (یادبود) بروجرد تابلوی احداث بیمارستان 500 تختخوابی رسالت نصب شده بود.  آن تابلو خاطره شد و رفت و زمین لرزه دو بیمارستان تاریخی بروجرد را هم خراب کرد و حالا یک شهر است و دو بیمارستان فرسوده. همین حکایت برای سینماهای بروجرد هم وجود دارد و به صورت مشابهی برای صنعت بروجرد هم چنین وضعیتی دیده می شود. انصافا باید به خرم آبادی ها تبریک گفت چون ار 20 بیمارستان ساخته شده در هشت سال گذشته چهار پنج تای آن در خرم آباد بوده است.